2010-03-05

Solen... ÄNTLIGEN!!

Här uppe har vi inte varit på hela vintern... känns som en evighet sedan. Massor med orörd snö och så himla fint i solen. Skaren bar hundarna så att de slapp pulsa i djupsnö och själv använde jag mina fina snöskor.
Jobbigt... men... oj så roligt, var helt slut när vi kom upp på höjden.

Stannade ändå flera gånger och vilade medan vovvarna fick leta lite godis. Stavarna som är ställda på 120 cm försvann ganska djupt ner i snön... men... med snöskorna går det bra att gå ovanpå skaren. Fantastiskt.

Solen sken så härligt när vi kom upp hit och det gick att sätta sig en stund och vila på den lilla verandan... i solen...det var bara fikat som fattades. Ska tänka på det nästa gång det bär iväg dit upp. Problemet är bara att jag aldrig vet innan vart det bär hän. Det beror alldeles på ork och lust... men jag får väl börja släpa med mig ryggan med termosen alltid bara ifall att...

1 kommentar:

Margareta med de skäggiga sa...

Härlig promenad ni varit med om i dag. Smart att du har dina snöskor. Vilken mysig stuga ni hittade, fanns den obebodd mitt i skogen?
Trevlig helg, förhoppningsvis arbetsfri.