2010-03-04

Kom igen nu matte...

Det blåser isvindar och faller iskalla hårda flingor.
Gammelman blir kall på ryggen och stel som en pinne... så... idag var det västen på.
Jag skulle nog behövt ha en extra väst på mig... jag med.

Det gäller att hitta alla belöningsplatser trots lagret av snö... roligt att de inte glömmer sina speciella små ställen.
Det är ju faktiskt så att här brukar vi få godis och vad gör människan... jo... den rackarns telefon kom fram för att ta ett kort.
Tänk att det kan ta sådan tid att komma en liten bit genom skogen.
Hade inte jag köpt ett par finfina snöskor???

Varför hade jag inte dem med nu då... istället går jag och sjunker ner i vartenda steg... ända ner till knäet. Gissa hur jobbigt det är då.
Varför skulle jag behöva åka till gymmet för att träna... jag har ju gåstavarna med mig och får jobba mig helt slut för att komma fram till den plogade vägen.
Förbannar mig själv lite för att jag inte tog med mig snöskorna.

Inga kommentarer: