2010-03-14

Kamera...

... det är ju sådan här gånger som jag önskade att jag hade en riktigt bra kamera.
Medan jag håller på att fylla på mat till fåglarna så flyger dessa små sötnosar runt huvudet på mig. Trodde nästan att de skulle landa på mig.
Stjärtmes... 5-6 stycken... så söta små fåglar.

Ibland hänger det en hel klase av Stjärtmesar i talgbollarna.

En del av dem är väldigt vita och en del är lite mer gråa i fjädrarna och så himla små.
Jag behöver ju en kamera som kan ta bra kort. Nu smög jag upp min telefon och lyckades fånga de små pippisarna med den... men det blir ju inte riktigt bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu blir jag lite avundsjuk, sjärtmes vill ja få på mitt fågelbord också... Men ja har i alla fall en gråspett som kommer ibland, o en del kvällar hör jag sparvugglan, får väl vara nöjd ändå. Tomas