2010-03-06

Idag igen..

... sken solen och det blev jättehärligt väder. Fast när jag klev upp kl. 05 denna morgon för att gå till jobbet... då var det -15 ute... och hur stor lust har man då att ens sticka ut hakan. De små tassarna krampade nästan direkt och det blev en mycket kort visit i det vita. Men sedan tog jag med dem ut när jag gav foder till rådjuren och fåglarna innan jag åkte iväg till jobbet.
Sigge fick jag bära in... han frös fast i snön...
Men nu på dagen var det skönt ute.
Idag blev det bara en vanlig promis med stavarna och på plogade ytor för jag insåg ganska snabbt att det fortfarande var ganska mycket kallare i lössnön än på den plogade vägen.
Det var så skönt utmed väggen i solen så vi stannade en stund bara för att njuta och det droppade så från istapparna.
Man får ju vårkänslor...

Inga kommentarer: