2010-03-11

Gårdvar...

... eller bara kontrollfreak... vem vet vad som rör sig i hennes lilla söta huvud.
En sak är i alla fall helt klart... att inget/ingen passerar här förbi utan att hon talar om det för mig.
Brukar ge rådjuren mat utanför och det är så spännande att sitta här och titta på dem när de äter. Även fåglarna leker i träden utanför och då ser den lilla ut som en katt... det rycker i morrhåren.
Idag skiner solen för... jag vet inte vilken dag i ordningen.. det är sååå skönt. Snön smälter så sakta undan och det är nog bra att det inte är mer än ett par grader plus, det gör ju att det inte går för fort.
Det är härliga promisar man kan företa sig dessa dagar, långt borta från kennelhosta och noskvalster.
Ska försöka börja röja undan alla presenningar som jag satte upp i höstas för att altanen inte skulle snöa in... och tur var väl att jag gjorde det, så mycket som det har snöat. Nu har jag haft en så gott som snöfri altan hela vintern.
Men nu... dags för promis.

1 kommentar:

Margareta med de skäggiga sa...

Här hemma har vi också en gårdvar, modell mindre, som har koll på allt som rör sig utanför rutan. Talar tyvärr oftast om det med sin gälla stämma.
Fint att det blir ljusare för var dag som kommer.
Ha en skön, förhoppningsvis jobbfri, helg!!