2010-02-26

Strålande dag den 24 februari

Tänk så det kan bli.
Här går man och trampar till ett finfint spår att gå i och vem/vad möter man då tror ni... jo islandshästar... i mitt spår.
Gissa om det blev söndertrampat. Nu får jag försöka reparera skadan en annan dag.
Isisarna behöver ju också ut och röra på sig och ryttarna hittar alla små stigar i skogen.

Ceci tyckte det var så skönt i solen och den värmde faktisk lite, vi var ute en god stund och strosade runt på plogade vägar innan vi gav oss in på det söndertrampade spåret igen.

Tjejerna har alltid bråttom hem till gården för att hinna skrämma iväg rådjuren och äta upp lite fågelfrö innan jag stoppar dem. Sigge Sluring... han har inte så bråttom, han gör hellre sällskap med sin matte.

Och som sagt... rådjur finns det gott om. En bock och fyra getter... det står en get bakom snödrivan också...
Nu har jag köpt viltfoder som jag lägger ut åt dem så att fåglarna får ha lite frön ifred. En av getterna är halt på ett framben, men verkar ändå hänga med. De har det ganska tufft nu.

Inga kommentarer: