2010-02-20

Ojojoj...

... då var det åter igen en sådan kall morgon... å ändå har jag inte sovit med fönstret öppet. Men det blir ju fort varmt när jag eldar i kaminen.

Temperaturen och blåsten höll i sig hela dagen så vi tog ingen promis utan höll oss på tomten, för att fort kunna komma in i värmen när tassarna frös i snön och efter att hela hunden försvann i snön så var det sedan bara kaminvärmen som gällde.

Men som typiska gårdisar... även om det är vinter... så måste man ju få leta efter det som rör sig under snötäcket.

Efter denna helgs snöande får det vara nog... det har jag visst sagt i tidigare inlägg... men det tål att sägas igen.
Nu är jag så less på allt snöande.
Om det bara kunde hålla sig runt 5-8 grader minus och sol till dess att det är dags för våren att titta fram... men nädå... det ska snöa.
Jag känner mig insnöad!!! Totalt.
Jag vill ut... hjälp!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Javisst,kan jag vara med med min blogg.
Det ser ut som om det växer upp en liten sötnos(nytt namn på en vinterblomma)i snön.ha ha
kram. Christina M.