2010-02-19

Allt är översnöat!!!

Jaha du lilla skatan, du la näbben i blöt vid fel tillfälle... ser det ut som... nu får du sitta där med näbben i kläm tills det börjar tina... din stackare.

Istapparna från taket ser farliga ut och jag har försökt att slå ner dem... men jag har inte kraft och mod nog till detta, så det får väl vara till våren sätter in och det måste bli snart... nu är jag lite less på snöandet. Jag får ju gå upp spåret i skogen och på tomten varje dag med mina snöskor. Det är förvisso väldigt kul... men jobbigt också. Men samtidigt blir det ju värsta gympapasset. Man ska ju se det från den ljusa sidan.

Påpekade för småfåglarna att det var dags att röja snö från taket... sedan gick flyttlasset till en annan holk med mindre snö. Kanske var det lite närmare till matstället också. Hm... lata fåglar.


Eldningstunnan ser även den ut att behöva flytta till ett varmare ställe... allt som skulle kunna eldas ligger långt under snön tyvärr så jag kan inte hjälpa den att bli lite varm om fötterna.
Nej... nu får det snart vara nog med vinter... eller hur?


Inga kommentarer: