2011-01-01

Gott Nytt 2011

DSC01558

Tänk vad tiden går, redan ett år sedan det var nytt år senast.

Jag fick inte taket avskottat i det lilla uppehåll som var och nu är det ett tjockt lager med is närmast taket och ny snö ovanpå. Jag blir så trött.

En av mina bästa grannar har nu flyttat till Glada Hudik och jag kan bara önska dem lycka till. In flyttar en ung man och jag hoppas att det blir lika trevligt det.
Grannar ja…
Jag har nog världens bästa grannar… det har alltid varit bra grannsämja här och trevliga fester emellanåt.
Inget tjafsande om petitesser eller sura miner.
Så här vintertid får jag hjälp med att ploga upp min gårdsplan så att jag kan parkera bilen på tomten i alla fall och slipper pulsa till knäna i snö för att ta mig ut. Det är jag otroligt tacksam över.
Idag skottade jag själv framför bron och sedan lite till fåglarna också så att de ska kunna sitta på marken och picka i sig utav fröna som ramlar ner från automaterna.
Man tror nog inte att det är så viktigt med bra grannar förrän man råkar ut för det… men bra grannar är guld värt. Jag vill inte ens tänka tanken att flytta någonstans och få grannar som gnäller över hundarna, vilken katastrof det skulle vara.

Ha det så gott nu så får vi se vad 2011 ska föra med sig.

Inga kommentarer: