2010-04-03

Vilken annorlunda dag.

På väg hem efter en väldigt skön och annorlunda dag i den stora staden... alltså den där utanför Tungelsta där jag bor...
Nästan all snö är bort från vägkanterna och solen skiner... kan det vara bättre??

Min kära vän Mia och jag har varit i Katarina Kyrka och deltagit i en Ljudmeditation med Marie Bergman... som också har Gårdis.
Väldigt annorlunda och väldigt mäktigt med detta ljud i kyrkan... vilken kraft.

Men så blev vi ju lite sugna efter det, så vi slank i Söderhallarna och åt lite sushi och sedan tog vi kaffe. Mia tog en Mintlatte och jag drack en Apelsinkyss. Det är en espresso med apelsinsirap och vispad grädde. Jag brukade ganska ofta dricka den för många år sedan och då tyckte jag att den var jättegod... men tyvärr var den alldeles för söt för min smak idag.
Smaken förändras ju som alla vet.

Nej... tacka vet jag en helt vanlig latte utan socker, det är grejer det.
Åsså skogen... fast det är blött på sina ställen.
Lite lömskt när det plötsligt bara är vatten istället för snö.
Smutsiga, blöta och smått förtvivlade hundar som nästan inte kan ta sig fram.
Men det är en härlig tid vi går till mötes.

Inga kommentarer: